Žensko zdravlje

Brojna istraživanja posvećena su pronalaženju veze između kofeina i različitih aspekata ženskog zdravlja - uključujući osteoporozu, bolesti grudi i reproduktivno zdravlje.
Tijekom 70 - tih i 80 – tih godina 20. stoljeća rezultati istraživanja provedenih na raznim institutima nisu se podudarali, što je dovelo do razilaženja u mišljenju oko učinaka kofeina na žensko zdravlje.
Tek nedavno, istraživači su potvrdili da je konzumiranje kofeina sigurno za žene.
Buduće majke najviše interesira - koliko je sigurno konzumirati kavu i kofein za vrijeme trudnoće?
Danas se većina liječnika i istraživača slaže da je sasvim bezopasno konzumirati umjerene doze kofeina u trudnoći. Dokazano je da dnevna doza od 300-400 mg (2-3 šalice kave na dan) nema štetnih učinaka ni za majku ni za dijete. Za one koji žele biti pretjerano oprezni, istraživači preporučuju dnevnu dozu kofeina od 200
mg ili otprilike 2 male šalice kave. Ne treba zaboraviti da u trudnoći tijelu treba dva puta više vremena za eliminiranje kofeina.
Većina stručnjaka se također slaže da kofein nije jedan od rizičnih faktora povezanih sa smanjenom plodnošću. Sadašnji znanstveni dokazi potvrđuju da trudnice i žene koje planiraju trudnoću ne trebaju eliminirati kavu iz svoje prehrane.
U traženju odgovora na pitanje - da li kava uzrokuje ili pridonosi pobačaju, stručnjaci su imali poteškoća zbog mnoštva čimbenika koji su utjecali na rezultate istraživanja. Posljednja istraživanja ukazuju da nema nikakve povezanosti između pobačaja i razumnog konzumiranja kave.
Studije pokazuju da umjerena konzumacija kave nema štetnih utjecaja na plod i da od nje ne ovisi da li će se dijete roditi s nekim oštećenjima.
Utvrđeno je da se polovica kofeina iz šalice kave eliminira iz odraslog organizma nakon 2,5 - 4,5 sata, dok fetusu ili novorođenčetu treba znatno više vremena.



