Zdravlje i kava
Od samog početka kava je u Europi bila poznata kao lijek za mnogo bolesti. Sve do kraja 17. stoljeća kava je smatrana lijekom, a ne pićem za užitak. Neki su cijenili njenu vrijednost u probavi, dok su drugi ukazivali na njenu štetnost i tvrdili da čini muškarce impotentnim ili čak sterilnim. Od svih liječnika koji su pisali o medicinskoj vrijednosti kave najveći zagovornik kave, ali i čaja i čokolade, bio je Nizozemac dr. Cornelius Decker (1648-1685. g.), poznatiji kao dr. Bontekoe ili Bontekuh koji je djelovao u Njemačkoj. On je učinio više nego bilo tko drugi na promoviranju kave i čaja u Europi. Pod njegovim utjecajem kava je bila pripremana na berlinskom sudu 1670. godine, a njeno je korištenje bilo dostupno samo društvenoj eliti.
Kofein (caffeine) je alkaloid kojeg sadrže mnoge biljke i neizbježan je sastojak pojedinih namirnica koje upravo zbog toga... Pročitajte u <Kofein>
Na sportskim natjecanjima kofein je zabranjen kao stimulativno sredstvo, ali samo u većim količinama. Prema pravilima zabranjeno je imati više od... Saznajte više u <Utjecaj kave na sportaše>
Kava najviše zabrinjava osobe s povišenim krvnim tlakom. Ova zabrinutost nije bez osnova jer su rezultati istraživanja, objavljenog 1996. godine, potvrdili da postoji... Saznajte više u <Kava i krvni tlak>
Većina liječnika se slaže da manje od 5 šalica kave dnevno nema negativnih posljedica na kardiovaskularni sustav.
Oni koji su doživjeli srčani udar moraju... Saznajte više u <Kava i srce>
Američki institut za istraživanje raka u Washingtonu u suradnji sa Institutom za istraživanje raka u Londonu, objavili su 1997. godine najopsežniju studiju o povezanosti prehrane i raka. U njoj je među ostalim, naveden i sljedeći zaključak... <Kava i rak>
Brojna istraživanja posvećena su pronalaženju veze između kofeina i različitih aspekata ženskog zdravlja - uključujući osteoporozu, bolesti grudi i reproduktivno zdravlje.Tijekom 70 - tih i 80 – tih godina 20. stoljeća rezultati istraživanja provedenih na raznim... <Žensko zdravlje>
Iako je utvrđeno da više od 75 % novorođenčadi na svijet dolazi... <Djeca i kofein>


