Kava i rak

Američki institut za istraživanje raka u Washingtonu u suradnji sa Institutom za istraživanje raka u Londonu, objavili su 1997. godine najopsežniju studiju o povezanosti prehrane i raka. U njoj je među ostalim, naveden i slijedeći zaključak: “Većina dokaza pokazuje da regularna konzumacija kave ili čaja nema nikakve veze s rizikom nastanka raka u bilo kojem pogledu”. Neka druga istraživanja su ustanovila da pijenje 2-4 šalice kave na dan smanjuje rizik nastanka raka debelog crijeva za 24 %. Znanstvenici londonskog Sveučilišnog kolegija objavili su sredinom 2002. godine rezultate svojih istraživanja, prema kojima bi kava, čokolada i cola, zbog sadržaja teofilina i kofeina, mogli biti baza novih antikancerogenih lijekova. Istraživanje je pokazalo
kako teofilin i kofein imaju određena protutumorska svojstva. Oni, naime, pogađaju enzim nazvan p10 delta te priječe biokemijski postupak ključan za njegovo djelovanje, tj. ulogu koju ovaj enzim ima u preživljavanju i pokretljivosti stanica.
Usprkos otkrivenoj dobrobiti u molekulskom ustroju teofilina i kofeina, njihovi uzgredni učinci u ovom trenutku još ne dopuštaju da ih se počne rabiti kao antikancerogeni lijek. Londonski istraživači vjeruju kako bi se nova kategorija antikancerogenih lijekova, temeljenih na teofilinu i kofeinu, mogla pojaviti u razdoblju od četiri do šest idućih godina.


